ONDERNEMEN MET DURF!

Aan tafel, op uw bord en in uw glas: aan alles merkt u onze betrokkenheid en aandacht voor u. Onze gepassioneerde medewerkers zorgen ervoor dat u zich als gast snel thuis voelt in onze restaurants. In bedrijven en onderwijsinstellingen, maar ook op horecalocaties en evenementen. Waarvan u op aan kunt? Dat wij transparant werken, eerlijk zijn over onze keuzes en betrokken zijn bij onze leefomgeving. SAB is een Nederlandse, 100% zelfstandige organisatie met een verhaal. Inspelen op trends en ontwikkelingen, uw wensen vertalen in verrassende cateringconcepten op maat: wij ondernemen met durf!

 

 

 

Ontmoet ons team van directie, management en enkele staffunctionarissen. Zij ondersteunen de ruim 600 gepassioneerde SAB’ers in heel Nederland.

 

 

In ons DNA leest u waar SAB Catering voor staat en waar wij voor gaan: Mensgericht, Energiek, Natuurlijk en Samen.
Kortom, MENS. Wij zien het als onze missie om mensen gelukkiger te maken met verrassend eten en drinken.



Bij SAB Catering gaat het om mensen. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers plezier hebben in hun werk en vitaal zijn. Per slot van rekening hebt u dagelijks met ze te maken. Verantwoordelijkheden en bevoegdheden liggen binnen SAB laag in de organisatie. Daarom helpen wij met opleiding, persoonlijke groei en een luisterend oor.

Door te investeren in ontwikkeling creëren wij zelfvertrouwen. En daarom maken SAB’ers het verschil. Lees wat onze opdrachtgevers van SAB vinden.

Heeft iemand een afstand tot de arbeidsmarkt? Dan helpen wij met social return. En met ons sociaal fonds helpen wij medewerkers die buiten hun schuld in financiële moeilijkheden zijn gekomen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Wij wéten niet beter. Met onze historie en houdstermaatschappij Stichting SAB vinden wij het vanzelfsprekend te zorgen voor een positieve bijdrage aan het welzijn van ieder mens.

Open bedrijfscultuur, aandacht en gezonde voeding: gasten voelen zich bij ons thuis.

Gastvrijheid is bij ons niet alleen een tweede natuur, deze zit ook in de genen van onze mensen.

Dat merk je, dat proef je! 

 

 

Bij SAB Catering vernieuwen wij continu. Omdat wij als zelfstandig bedrijf ons eigen beleid bepalen, zijn wij flexibel innovatief en proactief. Voor Het Nieuwe Werken richten wij bedrijfsrestaurants functioneler in. En op de vraag naar meer horecabeleving in bedrijfsrestaurants exploiteren en beheren wij vanaf 2010 zelf horecarestaurants.

Door het beste uit catering en horeca te combineren blijven wij gasten steeds verleiden, verwennen en verrassen. Kom eens bij ons eten. Dan merkt u aan alles dat we graag stappen extra nemen. Ondernemerschap leer je niet, dat dóé je.

Category management heeft SAB als één van de eerste contractcateraars succesvol geïntroduceerd in de bedrijfscateringbranche. SAB past dit inmiddels toe op alle productgroepen. Hebt u als opdrachtgever specifieke wensen? Dan creëren wij altijd ruimte voor vindingrijkheid.

Met onze dochteronderneming FM at Work zorgen wij voor creatieve oplossingen voor een inrichting op maat. Passend bij de sfeer van uw organisatie.

Verse en ambachtelijk bereide producten? Ons concept Echt staat in 225 restaurants op het menu. Echt is ons kwaliteitslabel. En met ons concept DiVers leveren we maatwerk met regionale leveranciers. Sinds 2016 hebben wij ook een vernieuwend biologisch broodconcept, Vol Smaak!

 

SAB Catering kiest eerlijk en bewust. Ook zijn we steeds op zoek naar duurzame oplossingen. Belangrijk vinden wij een balans tussen Mensen, Maatschappij en Milieu. Lees in ons magazine SAB Duurzaam over hoe wij inhoud geven aan de drie M’s. Denk aan minder verpakkingsmateriaal, minder derving en verspilling en biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen. 

Gezond, duurzaam en regionaal: ook bij onze producten kiezen wij bewust. Bijvoorbeeld voor gezonde voeding, lokale leveranciers en seizoenproducten. En vergeet vooral onze Meatless Monday niet: met een ruime keuze aan vegetarisch eten op 225 locaties!

Eerlijke producten, maar ook eerlijke handel. Daarom vindt u bij onze bedrijfsrestaurants en horecalocaties ook fairtrade-producten. Onze eigen koffiebonen Pure Moments hebben zelfs twee keurmerken: fairtrade én biologisch.

Wij zijn NEN-EN-ISO 9001:2008- en ISO 14001-gecertificeerd. Als groen bedrijf tekenden wij als een van de eerste in de branche het convenant horizontaal toezicht. Onze algemene voorwaarden zijn van branchevereniging Veneca. Ook hebben wij een partnership met MVO Nederland en Natural Captains. 

 

Voor SAB Catering is maatwerk belangrijk. Wij doen dit met opgestroopte mouwen. Op ons hoofdkantoor zijn de communicatielijnen kort. Zo kunnen onze SAB’ers op onze locaties zich volledig richten op hun gasten. Continuïteit van ons personeel garanderen wij met onze regionale pool.

Als cateringspecialist nemen wij graag de rol aan van adviseur en sparringspartner. Wij gaan voor een langetermijnrelatie waarin wij betrokkenheid belangrijk vinden: samen investeren om de eigen uitstraling te verbeteren.

Onze offertes zijn concepten op maat. En met SAB Evenementen en FM at Work schakelen we snel voor verrassende en optimale resultaten. Samen met u toveren we bedrijfsrestaurants en horecalocaties om in ontmoetingsplekken. Hebben onze gasten verbetertips? Dan staan wij daar altijd voor open.

Onze partners kiezen wij op basis van betrokkenheid en gemeenschappelijke visie. Onze passie? Samen werken aan resultaat, met oog voor ambacht, eigenheid, kwaliteit  én vitaliteit.

Tips die leiden tot een nieuwe SAB-locatie? Dan verdient u met onze Goedetipactie duizend euro voor een goed doel naar keuze. 

 

ONZE KEUZES

 

 

Bewust kiezen voor gezond eten begint met onze gasten informeren: vertellen over goede en gezonde ingrediënten. Het stimuleren om slimme en gezonde keuzes te maken verhoogt de vitaliteit van medewerkers. Het assortiment breiden wij op maat uit met gezonde modules.

 

 

Duurzame keuzes, waaronder biologisch, fairtrade en regionaal, stemmen wij af op wat het best is voor mens, milieu en maatschappij. En dit doen wij mét u. Ons doel? Samen met onze partners duurzaamheid in alle facetten van onze dienstverlening integreren.

 

 

Samen stappen zetten om met elkaar gezonder te worden. Centraal binnen onze waarden: Mensgericht, Energiek, Natuurlijk en Samen, staat: vitaliteit. Energieke, gelukkige en vitale medewerkers presteren beter en verzuimen minder. Met een integraal vitaliteitsprogramma samen met partner Beweegprofs, helpen wij organisaties mee om werknemers vitaal te houden.

  • fullslide1

  • fullslide1


    Onze geschiedenis gaat terug tot 1954. Het was toen gebruikelijk om loon te krijgen in een café om er vervolgens deels alcohol van te kopen. Dan richt Stichting tot exploitatie van alcoholvrije Hotel, Restaurant, Café, Cantine en aanverwante bedrijven, Stichting Alcoholvrije Bedrijven (S.A.B.) op. Dit gebeurde op 14 december 1954 in Utrecht.

    S.A.B. start met gelegenheden waar het schoon en gezellig is. En: waar ze geen alcohol schenken, maar koffie. De 'formule' is sterk en het aantal verkooppunten stijgt snel.

  • fullslide1


    In de jaren zeventig maakte de economische vooruitgang mensen mobieler. Gevolg: een grotere afstand tussen wonen en werken. Tussen de middag thuis lunchen is verleden tijd. Steeds meer bedrijven willen het beheer van kantines uitbesteden. En na de introductie van het btw-stelsel in Nederland professionaliseert SAB zich. Dit leidt uiteindelijk tot de huidige bedrijfsnaam SAB Catering BV, een bedrijf dat zich richt op de volledige restauratieve dienstverlening binnen bedrijven en overheden.

  • fullslide1


    In de afgelopen zestig jaar ontwikkelde de exploitatie van deze koffiehuizen zich tot professionele contractcatering. SAB streeft naar een verantwoorde balans tussen goed ondernemerschap, gezondheid en het welzijn van mensen.

    Gezien ons verleden als stichting vinden wij het heel normaal om samen bij te dragen aan het welzijn van ieder mens. Geluk verdubbelt zich immers als je het deelt! 

  • fullslide1


    De Stichting SAB is enig aandeelhouder van SAB Catering BV. Met het uitgekeerde dividend financiert de stichting projecten die een gezonde levensstijl in de maatschappij bevorderen. In binnen- en buitenland, kleinschalig en particulier.

    Goede financiële prestaties gaan bij SAB hand in hand met een zorgzame houding voor mens en milieu en vloeien terug in de maatschappij. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, wij weten niet beter.

  • fullslide1


    Eind jaren tachtig verandert het logo. Van kopje koffie naar partjes. Het uitgenomen partje staat voor SAB: wij integreren naadloos in uw bedrijfsvoering. In 2004 kreeg het logo warmere kleuren blauw en oranje. Onze slogan ‘Goed eten houdt mensen bezig’ ontstond in 2008 en die woorden spreken eigenlijk voor zich. Ze staan voor de energie en inspiratie die goed en verrassend eten ons heel de dag geeft. De groene klaver is in 2012 toegevoegd en symboliseert onze duurzame houding. En ondersteunt onze missie: met verrassend eten & drinken mensen gelukkiger maken! In de jaren vijftig schonken we al elk kopje koffie in met een glimlach, dat doen we nog steeds. Passie zit in ons DNA.

  • fullslide1


    De laatste jaren verandert er veel. Door Het Nieuwe Werken richten we bedrijfsrestaurants steeds flexibeler in. Daarnaast is er steeds meer vraag naar horecabeleving, eerlijke en ambachtelijke versproducten. Vanaf 2010 zetten we onze eerste stappen in de horeca. We introduceerden vernieuwende concepten in onze reguliere catering. Met het Echt-concept bieden we verrassing en échte producten vanaf de basis gekookt. Met Di vers bieden we maatwerk per regio en binnen onze productformule Vol Smaak, dagelijks eerlijk en ambachtelijk brood. Dit brood bieden wij zelfs ook aan voor thuis. SAB Catering vernieuwt voortdurend. We spelen in op trends en ontwikkelingen in de markt. Dit doen we met passie en durf!